Osoba ta jest reprezentantem firmy na rynku pracy. Musi posiadać dużą wiedzę na temat zakładu, w którym jest zatrudniona. Osoba zatrudniona na stanowisku przedstawiciela handlowego musi wyróżniać się nienagannym ubiorem, wyglądać profesjonalnie , posługiwać się odpowiednim a zarazem bogatym doborem słów. Powinna cechować się pewnością siebie, umiejętnością zainteresowania swoją osobą klienta, mieć talent do prowadzenia negocjacji i być odporna na stres.
- Zapoznanie się z regulaminem i przestrzeganie zasad BHP w miejscu pracy;
- Pozyskiwanie nowych klientów;
- Dbanie o utrzymanie dobrego kontaktu ze stałymi klientami;
- Analiza rynku pracy – stałe śledzenie i obserwacja nowych zleceń i przetargów;
- Prowadzenie rozmów handlowych, umiejętność zaprezentowania oferty produktu oraz usługi;
- Prowadzenie negocjacji biznesowych;
- Przeprowadzanie wizji lokalnych;
- Tworzenie ofert;
- Przyjęcie ofert i umów;
- Przygotowanie harmonogramu prac i ciągły nadzór oraz obserwacja prowadzonego projektu;
- Wystawienie zleceń wewnętrznych i rozesłanie ich po wszystkich działach w przedsiębiorstwie;
- Kontrola pozyskanych projektów na każdym etapie produkcji;
- Stały kontakt z Inwestorem;
- Umiejętność obsługi komputera, w szczególności programów Microsoft Office/Open Office;
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego.